Vineri, 3 SEPT, 17:00 – 18:30
LA MARe/MUZEUL DE ARTA RECENTA, SALA AUDITORIUM

* Participare gratuita in baza unei inscrieri prin e-mail la contact@bidff.ro care sa contina nume, prenume, numar de telefon si evenimentul pentru care se face inscrierea.


DESPRE LECTURE

Dansul contemporan, datorita formei sale non-narative, ofera un camp ideal pentru explorarea artistica a noilor tehnologii imagistice care deschid explorari inovatoare pentru arte. In prelegerea sa, Gilles Jobin va vorbi despre modul in care noile tehnologii sunt noile teritorii pentru dans si despre modul in care limbajul dansului este imbunatatit de acestea. Prezentand procesul creativ din spatele ultimei sale creatii, Jobin va vorbi despre modul in care aceste noi tehnologii creeaza o semnificatie augmentata pentru dansul contemporan.

In prelegerea sa de 50 de minute, urmata de o sesiune de Q&A cu publicul, Jobin va prezenta diferitele proiecte de dans digital pe care le-a creat in ultimii ani si modul in care proiecte de colaborare precum Virtual Crossings pot oferi noi posibilitati pentru artele performative. Captarea miscarii poate fi un instrument pentru creatie, insa poate fi folosita si pentru arhivarea si studiul dansurilor si miscarii. Digitalizarea nu este impartasita in mod egal in societatea moderna. Schimband resurse hardware si cunostinte, prin retele tehnologizate, software-uri open source si solutii low fi si reciclate, putem contesta problema compartimentarii digitale.

Gilles Jobin va discuta despre modul in care tehnologia de captare a miscarii poate imbunatati incluziunea diferitelor origini ale creatiilor de dans si poate dezvolta noi retele internationale de colaborari bazate pe miscare. Intr-o lume a incertitudinii sanitare si a dificultatilor de calatorie, colaborarile din domeniul miscarii la distanta, in timp real, ofera noi solutii pentru noile probleme ale artelor performative.

Gilles Jobin este un artist in focus la Bucharest International Dance Film Festival. Aplicatia de dans digital a companiei sale, Dance Trail, este disponibila gratuit publicului larg, pentru a crea si a partaja coregrafii AR in locuri exterioare si interioare din Bucuresti. Cea mai recenta lucrare a sa, Cosmogony, un spectacol in care miscarea e captata si proiectata in timp real prin video mapping, va fi prezentata pe fatada Teatrului Odeon pe 4 septembrie, de la ora 21:00.


DESPRE CIE GILLES JOBIN (CH)

In 2016, dupa mai bine de 20 de ani de dans contemporan, Cie Gilles Jobin a inceput ss exploreze noile spatii digitale pentru dans contemporan cu filmul 3D WOMB. Impresionata de progresele recente in tehnologia de captare a miscarii, compania s-a apucat de crearea de proiecte digitale in realitate virtuala (VR), realitate augmentata (AR) si realitate mixta (XR). Prima lor piesa digitala, premiatul VR_I (2017), un film de dans in realitate virtuala imersiva pentru cinci spectatori, a avut parte de un turneu extensiv in intreaga lume, stabilind un model pentru difuzarea pieselor de dans dependente de locatie in VR.

Cu Magic Windows (2019) si Dance Trail (2020) Cie Gilles Jobin a explorat posibilitatile realitatii augmentate si difuzarea dansurilor digitale in lumea reala printr-o aplicatie pentru smartphone-uri. Cu La Comédie Virtuelle, modelul virtual al unui teatru real din Geneva (2019), compania si colaboratorii sai au imaginat un teatru virtual functional pentru secolul XXI. Real Time (2020), un duo de scena cu captura de miscare in timp real, a fost un proiect care a incorporat lumi digitale intr-un spectacol pentru scena.

In martie 2020, cand primul lockdown a inceput, Cie Gilles Jobin a decis sa isi anuleze proiectele din scena si sa-si completeze digitalizarea, concentrandu-se pe tehnologia in timp real pentru colaborari si performance-uri la distanta. Au dezvoltat propria lor platforma digitala pentru a crea colaborari si spectacole independente, in timp real, fara limitele frontierelor geografice si politice. Tehnologia lor permite oricarui dansator care detine echipament de captare a miscarii sa danseze impreuna, de oriunde din lume, in acelasi spatiu 3D accesibil unui public cu mai multi utilizatori.


Pentru mai multe informatii despre munca lor, va invitam sa le vizitati site-ul.