BUCHAREST INTERNATIONAL DANCE FILM FESTIVAL, EDITIA A 6-A
3–6 SEPT 2020
BUCHAREST INTERNATIONAL DANCE FILM FESTIVAL, EDITIA A 6-A
3–6 SEPT 2020
Juriul format din Chrysanthi Badeka (GR), Farid Fairuz (RO) si Patrice Nezan (FR) a numit NAVIGATION (regizat de Marlene Millar, coregrafie de Sandy Silva) Cel mai bun film, si CALL OF PINK (regizat de Denisa Anastasiu, Maria-Luiza Dimulescu si Catalin Rugina, coregrafie de Denisa Anastasiu si Maria-Luiza Dimulescu) Cel mai bun film romanesc. Au fost acordate si doua Mentiuni speciale: pentru DIVIDED WE SCROLL (regizat de Klass Diersmann, coregrafie de Pepa Ubera), din Competitia Internationala, si pentru inHABITED_ The Attic (regizat de Smaranda Gabudeanu, coregrafie de Smaranda Gabudeanu si Svitlana Pashko), din Competitia Nationala. Juriul a ales sa nu acorde premiul pentru Cel mai bun musical. A acordat, in schimb, un Premiu Special al Juriului lui CANNING TOWN (regizat si coregrafiat de Fabiola Santana si Will Dickie).
20:30 – 22:30 / 21:00 – 23:00 | Film de deschidere: Proiectii in paralel Ema, de Pablo Larraín 113'
11:00 – 15:00 | Atelier de film de dans cu Chrysanthi Badeka
16:00 – 18:00 | Masterclass Maria Tanjala: See the Big Picture – Collaborate and Innovate
20:30 – 21:45 | Fictions & Frictions – Competitia Internationala 1 75'
22:30 – 23:30 | Treats & Traps – Competitia de Musicaluri 56'
11:00 – 15:00 | Atelier de film de dans cu Chrysanthi Badeka
16:00 – 18:00 | Conferinta Jassem Hindi: Haunting and Hospitality, a Double Bind (utopia, dystopia and time).
20:30 – 21:30 | Dances & Circumstances – Competitia Internationala 2 58'
21:00 – 22:30 | Being Jérôme Bel, de Sima Khatami si Aldo Lee 79'
22:00 – 23:00 | Mazes & Gazes – Competitia Romaneasca 58'
11:00 – 15:00 | Atelier de film de dans cu Chrysanthi Badeka
16:00 – 18:00 | un dans de pavleheidler: an embodied approach to utopia and other short stories
20:30 – 22:00 | Film de inchidere: The Euphoria of Being, de Réka Szabó 84'
21:00 – 22:30 | Decernarea premiilor & Bodies & Fluidities – Competitia Internationala 3 75'
Masurile luate si regulile care vor fi respectate pe durata Festivalului sunt conforme regulilor si masurilor din ORDINUL nr. 2.941/1.120/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 531 din 19 iunie 2020.
Accesul publicului se va face numai cu monitorizarea temperaturii si va fi permis doar persoanelor care nu prezinta simptome asemanatoare gripei (tuse, dificultati de respiratie sau febra) si cu temperatura sub 37,3 °C.
Accesul publicului este permis doar cu masca (medicala sau non-medicala) care va fi purtata pe toata durata evenimentului. Aceasta trebuie sa acopere gura si nasul.
Fiecare participant isi va dezinfecta mainile la intrarea in zona de eveniment, cu dezinfectantul pus la dispozitie de organizator.
Accesul la eveniment se face cu respectarea de catre participanti a distantei minime de 1,5m intre persoane.
Locurile sunt pozitionate astfel incat distanta minima obligatorie de 2m sa fie respectata, in afara de locurile alaturate pentru maxim 3 persoane care fac parte din acelasi grup. Nu este permisa schimbarea amplasarii scaunelor/ bancutelor in niciun moment al proiectiei.
Repartizarea pe scaune/ banci (marcate) se face in functie de ordinea sosirii si, in functie de numarul de persoane din grup, conform indicatiilor organizatorilor.
Biletele sunt disponibile exclusiv online, pe platforma Eventbook.
Iesirea temporara din zona de proiectie este permisa doar pentru accesul la toalete.
Este interzis accesul in locatie cu alimente. Accesul cu bautura se va putea face in masura in care bautura este ambalata in recipiente individuale, cu capac. Este interzisa folosirea paielor de unica folosinta.
Dezinfectarea zonei de proiectie se va face inainte de fiecare proiectie in parte. Din acest motiv, evacuarea zonei de proiectie se va face imediat dupa terminarea fiecarei proiectii, cu respectarea distantarii de 1,5 m.
Accesul este posibil cu 45 de minute inainte de ora de incepere a PRIMEI proiectii din fiecare seara. La urmatoarele proiectii, accesul va fi permis imediat ce dezinfectarea zonei s-a incheiat. Ne cerem scuze in avans pentru posibilele decalaje ale orelor de incepere a proiectiilor, insa, acestea depind de timpul de evacuare si de timpul de dezinfectare a spatiului.
Va informam ca evenimentul va fi filmat si fotografiat. Fotografiile si imaginile video surprinse in cadrul Evenimentului vor fi prelucrate de catre Organizatorii evenimentului, partenerii acestora si de catre presa acreditata, exclusiv in scopul prezentarii si promovarii Evenimentului, avand drept temei legal interesul nostru legitim de a promova si populariza Evenimentul. Participantii iau la cunostinta faptul ca exista posibilitatea de a aparea in astfel de materiale, fara a putea emite orice fel de pretentii asupra drepturilor de autor cu privire la respectivele materiale. Organizatorul, partenerii acestuia si presa acreditata au dreptul de a folosi aceste materiale, de a le publica pe website-uri, diverse canale sau pe social media (ex: Youtube, Facebook, Instagram etc.) si de a le utiliza in campaniile de promovare. In masura in care doriti sa va exercitati drepturile va rugam sa scrieti la adresa de email contact@bidff.ro.
Program detaliat
Pablo Larraín propune un film electrizant, un comentariu curajos cu privire la sex, putere si haos in actualul Chile. Coloana sonora, semnata de celebrul Nicolas Jaar, puncteaza emotia povestii dramatice pe care o traieste Ema (Mariana Di Girolamo), o tanara dansatoare dintr-o trupa de reggaeton, casatorita cu un coregraf mai in varsta, Gastón (Gael García Bernal). Dupa ce mariajul lor toxic se destrama si fiul lor adoptiv si piroman ajunge inapoi in mainile statului, Ema porneste, plina de regrete, intr-o misiune sfasietoare: aceea de a-l aduce inapoi, indiferent de obstacolele care-i stau in cale.
Filmul proiectat in competitia Festivalul de Film de la Venetia in 2019 chestioneaza notiunea de familie moderna si eforturile prin care poate trece cineva dispus sa faca orice pentru iubire.
Intr-o lume in care ne confruntam cu probleme critice de zi cu zi, este esential sa reanalizam, acum mai mult decat oricand, puterea corpului uman pe ecrane. In plin proces de transformare sociala, cum lasam un impact asupra publicului? Cum construim povestea unui corp in miscare? Cum ne imaginam viitorul dansurilor pe ecran? In cadrul atelierului vom explora arta filmului de dans ca o practica pentru dezvoltarea artistica interdisciplinara. Folosind elemente transmedia de reflexie si compozitie, vom lucra atat impreuna cat si in grupuri mici, studiind continutul, estetica, coregrafia camerei, filmarea non-teatrala, realizarea unui storyboard, scrierea si comunicarea in echipa. Atelierul isi propune sa creeze o colaborare fructuoasa intre profesionisti care activeaza in diferite domenii artistice, punand accentul pe noile utopii ale filmului de dans si educatia peer-to-peer.
Sesiunea de doua ore propune o privire de ansamblu asupra procesului de realizare a unui film si a importantei muncii colaborative. Datorita complexitatii acestei industrii, este important sa cunoastem mijloacele si oportunitatile pe care le avem la indemana — din punctul dezvoltarii pana la productie, marketing, atragerea unui public si crearea unui brand personal. Desi colaborarea cu agentii de vanzare, festivaluri si distribuitori constituie o mare parte din proces, pastrarea unei linii clare de productie — contracte IP, investitori, rapoarte — este la fel de cruciala. Fie ca discutam despre un scurtmetraj, un documentar sau un lungmetraj, principiile legate de disciplina, colaborare si public raman aceleasi. Este epoca de aur pentru creatorii de continut!
Un spatiu creeaza uneori iluzia sigurantei si apartenentei la un grup, la o comunitate, la un teritoriu. Cand granitele acestui spatiu devin incerte suntem fortati sa iesim din confortul cunoscutului si sa ne reconfiguram. Deschidem sectiunea competitionala a Bucharest International Dance Film Festival cu o selectie de scurtmetraje care surprind oameni in cautarea locului potrivit, fie el mental, emotional sau fizic. Indiferent ca se întalnesc intr-un spatiu real sau migreaza pe teritorii virtuale, protagonistii acestor calatorii oscileaza jovial intre fictiune si materialitate.
Line-up: Navigation, Cinderella Games, Salt Water, Re:Born, Close Quarters, between silences, Divided We Scroll, The Last Children, si No, I Dont Want to Dance!
O sala de mese transformata in prilej pentru virtuozitate in miscare, bomboane colorate care declanseaza conflicte interne, o cafenea care devine pretext pentru interactiune, viziuni cu legume colorate care canta si danseaza. Competitia de musicaluri din acest an s-a coagulat in jurul meselor pline. Cele patru filme scurte folosesc, cu umor, alimentele ca pretext pentru a vorbi despre atitudinile negative pe care le avem fata de corpurile noastre, despre anxietatea sociala cu care uneori ne confruntam, despre modul nejustificat in care uneori ne ghideaza aparentele.
Line-up: Sweet but Deadly, Eat Me!, Opening Night, si Tremble.
Artele performative temporale (performance, poezie, sunet, cinema) si derivatele lor au dezvoltat, discret, ca efecte secundare, sutele de alte teorii temporale, imprumutand unele de la altele gesturi care altereaza timpul: supraexpunere, cut-up-uri, adancimea, swarm, voice over-ul. Aceste tehnici de editare au efecte secundare: nu doar ca manipuleaza timpul, dar sunt insasi textura utopiilor/distopiilor - expunand ceea ce exista, ce poate exista, ce ne bantuie si care sunt legile transformarii. Timpul rezoneaza in noi prin fragmente, bucati create din corpuri vii, care coloreaza relatia noastra cu realitatea.
Patru scurtmetraje din Hong Kong, Franta, Israel si SUA vorbesc afirmat si critic despre dans ca necesitate, ca mod de viata. Cele patru filme exploreaza diverse modalitati de a intelege, practica si folosi dansul: pentru a ne aminti, pentru a transcende culturi si limbaje, pentru a supravietui. Pentru prima oara, BIDFF prezinta in competitia oficiala o selectie speciala de scurte in care se documenteaza dansul ca proces uman transformativ.
Line-up: Someday I Will Become a Rock, Turf Nation, The Golden Age, si Rimona.
A face un film despre coregraful Jérôme Bel inseamna sa te imbarci intr-un proiect paradoxal: cum il regizezi pe anti-regizor? Exista riscul de a-ti vedea propriul film cum se intoarce impotriva sa. In incercarea de a surprinde procesul de lucru al lui Jérôme Bel, coregraf si performer recunoscut pentru maniera sa provocatoare de a confrunta spectatorii cu propriile preconceptii despre corp, cei doi regizori se lovesc de rezistenta artistului in a fi portretizat.
Filmul a avut premiera anul trecut in cadrul Festivalului de Film de la Locarno, in afara competitiei, fiind proiectat in premiera nationala in Romania la BIDFF.
Competitia romaneasca de scurtmetraje din acest an aduce o selectie de filme care problematizeaza corpul si (ne)miscarea, atingerea si interactiunea interumana, inclusiv notiunea de realitate, asa cum este ea inteleasă in mod obisnuit. Cele sapte filme scurte propun, intr-o maniera eclectica si detasata, o reconfigurare a privirii asupra acestor subiecte atat de dezbatute, niciodata epuizate.
Line-up: OPIA, Call of Pink, SUNLESS, Études from an inner garden (Ciorne de gradina), Memory of a Kneaded Touch, Ausum, si inHABITED_ The Attic.
Incerc, in aceasta perioada, sa (imi) explic masura in care teoria lui Descartes, privind ruptura minte – corp, a influentat standardele valorice pe care vestul cultural alb, neoliberal, colonial le-a instituit si promovat in timp. Voi incerca sa prezint modul in care teoria dihotomiei minte – corp este integrata in canonul cultural vestic prin felul in care teoria se manifesta in practica, in felul in care vesticii produc arta sau, spre exemplu, trag concluzii. Voi incerca, cu alte cuvinte, sa vorbesc despre felul in care o teorie care discrimineaza corpul a devenit nu doar manifesta ci si reprezentativa ca modalitate culturala globala, ale carei practici sunt competitive, perturbatoare, egocentrice, orientate spre produs si putere. Aceasta este povestea distopiei, una pe care – sunt sigur – o cunoastem intim toti.
Éva Fahidi avea 20 de ani cand s-a intors in Ungaria de la Auschwitz Birkenau. Era complet singura, dupa ce 49 de membri ai familiei ei, inclusiv mama, tatal si sora mai mica, au murit in lagar. 70 de ani mai tarziu, Éva are 90 de ani si este invitata sa participe la un spectacol de teatru-dans despre viata ei. Réka, regizoarea, imagineaza un duet intre Éva si Emese, o tanara dansatoare apreciata international. Réka vrea sa le vada pe cele doua femei interactionand pe scena, sa vada cum povestile si corpurile lor se pot interconecta. Timp de trei luni, pe masura ce momente cheie din viata Évei sunt tranformate in scene din spectacol, o relatie puternica se dezvolta intre cele trei femei.
Filmul a castigat numeroase premii internationale printre care Critics’ Week Award la Festivalul de Film de la Locarno si Human Rights Award la Festivalul de Film de la Sarajevo.
Cand devine dansul un mijloc de rezistenta? Cand se transforma intr-o meditatie asupra schimbarilor pe care timpul le imprima corpurilor noastre? Cum tratam cu umor un subiect atat de controversat precum obiectificarea corpului femeii? Care este relatia dintre putere si intimitate? Cele opt filme scurte din ultima seara a BIDFF prezinta dansul si corpul ca modalitati instabile sau unificatoare.
Line-up: The Embrace of the Valkyries, The Gods of Tiny Things, Canning Town, ESCAPE, Correspondance (Contact), Men, Lazarus, si SHE/I.
SI ECHIPA FESTIVALULUI
SI ECHIPA FESTIVALULUI
Juriul va viziona filmele incluse in cele trei competitii ale festivalului si va acorda premii pentru Cel mai bun film (1000 EUR, oferit de Conceptual Lab by Theo Nissim), Cel mai bun film romanesc (500 EUR, oferit de ADFR — Asociatia de Dezvoltare a Filmului Romanesc), si Cel mai bun musical (500 EUR, oferit de Asociatia Tangaj Dance).
Chrysanthi Badeka este o coregrafa independenta, dansatoare, creatoare de filme, editor, antrenor de videodance si manager de proiect la mAPs - migrating Artists Project in Greece. Dupa ce si-a finalizat studiile de licenta in dans, aceasta a inceput masterul la Tisch School of the Arts la universitatea din New York, concentrandu-se pe coregrafia de camera, cu ajutorul unei burse obtinute de la State Scholarship Foundation si NYU. Intoarsa in Grecia, timp de zece ani consecutivi, aceasta s-a dedicat promovarii si dezvoltarii domeniului de videodance, co-regizand Athens Video Dance Project- International Dance Film Festival (2010-2020).
Este co-fondatoare a Mediterranean Screendance Network si MØZ PRODUCTIONS, si a fost membru in juriul festivalurilor DAN.CIN.FEST (Franta) si International Contest La Danza in 1 minuto / COORPY (Italia). Totodata, aceasta a fost curator de filme de dans pentru un numar mare de conferinte si alte festivaluri precum: L'ALTERNATIVA FILM FESTIVAL (Spania), OFF EUROPA (Germania), SCREENDANCE: PRACTICE & THEORY / University of IUAV (Italia), LOIKKA FESTIVAL (Finlanda), FESTIVAL DE VIDEDANZA DE PALMA, TANZRAUSCHEN International Dance on Screen Festival (Germania) si multe alte festivaluri de film de dans din Grecia. In calitate de coregraf, aceasta a obtinut finantari pentru lucrarile ei de la Ministerul Culturii din Grecia, NEON foundation and Compagnia di San Paolo / "ORA! Produzioni di cultura contemporanea.
Pentru mai multe detalii despre munca sa va invitam sa ii vizitati site-ul.
Mihai Mihalcea este absolvent al Liceului de Coregrafie si al UNATC, Sectia Coregrafie, Bucuresti. In anii 90 a fost dansator al Komische Oper Berlin si colaborator la Companiei Christian Trouillas din Paris. Pana sa se reinventeze in Farid Fairuz ca urmare a unui proiect performativ de fictionalizare a propriei biografii, artistul Mihai Mihalcea a avut un rol esential in multe dintre initiativele care au condus la recunoasterea internationala a dansului contemporan romanesc si la infiintarea unor structuri si institutii devenite repere ale acestui domeniu: Grupul Marginalii, Centrul Inter/National pentru Dans Contemporan, Centrul Multi Art Dans si Centrul National al Dansului Bucuresti (CNDB) al carei director a fost in perioada 2006-2013.
Pentru proiectele derulate in cadrul CNDB a fost nominalizat la premiul ”Paris – Europe 2006” de catre Maison d'Europe et d'Orient din Paris. In 2013-2014 a fost bursier al Academiei de Arta din Berlin. In 2014 a co-curatoriat festivalul Good Guys Only Win in Movies la Hebbel am Ufer Berlin. A dansat si/sau a creat spectacole si lucrari coregrafice prezentate in multe tari europene si in S.U.A. MM/FF a initiat crearea Asociatiei Solitude Project in cadrul careia a produs o serie de proiecte: IndepenDans, subRahova si Caminul Cultural (alaturi de Manuel Pelmus si Brynjar Bandlien). In ultimii ani a performat in multe dintre lucrarile Alexandrei Pirici cu care colaboreaza frecvent. Din 2019 a revenit in echipa Centrului National al Dansului ca Director de Programe si Proiecte.
Pentru mai multe detalii despre munca sa va invitam sa ii vizitati site-ul.
Patrice Nezan activeaza in domeniul productiei de mai bine de cincisprezece ani. Punctul acestuia de pornire a fost acela de a crea o punte de legatura intre regizorii de film si artistii contemporani din domenii precum dans, muzica si arta vizuala. Acesta a crezut — si continua sa creada — ca acest proces de confruntare al diferitelor gramatici artistice va incuraja propuneri de film creative si inovatoare, cu o dorinta de cercetare care merge mai departe de cuvinte. Activitatea lui de pana acum i-a oferit oportunitatea de a colabora cu cineasti si artisti din intreaga lume. Cu acest istoric, el a trecut treptat la lungmetraje de fictiune, animatie si documentar care au fost selectate la festivaluri internationale precum Cannes, Venetia, Toronto, Locarno, Annecy si Visions du Réel; ultimul sau film, Corpus Christi, a fost nominalizat la Premiile Oscar 2020, in categoria Cel mai bun film strain. A fost nominalizat pentru premiul French TV de productie PROCIREP (Societatea producatorilor francezi) in 2008 si 2011.
Este membru al Unifrance, European Film Academy si Académie des Césars, printre altele. Acesta a fost jurat la FID MARSEILLE in 2007 si la VALENCE Scriptwriters Festival in 2014 si 2018. Din 2009, e expert in programul european de dezvoltare MEDIA, orator la the National School of Photography din ARLES, la scoala de film de animatie La Poudrière din VALENCE, la Grenoble-Alpes University, Sciences Pô GRENOBLE, specializare in transmedia, si la ENS Louis Lumière. A fost membru al consiliului de administratie in 2013/2014 pentru programul competitiv de audiovizual PRIMI in Provence-Alpes-Côte d’Azur, iar ulterior, din 2015 pana in 2018, la LUX-VALENCE, un teatru national dedicat artelor vizuale si performative.
Co-Fondator si Director Artistic Simona DEACONESCU | Co-Fondator si Director Festival Anamaria ANTOCI | Curator Andreea NOVAC | Selectioneri Simona DEACONESCU Andreea NOVAC Laurentiu PARASCHIV Catalin OLARU Anamaria ANTOCI | Echipa organizare Laurentiu PARASCHIV Anamaria GEGER | Comunicare Simona RADOI Anca MACOVICIUC Dona TESCOVSCHI | Identitate vizuala Ioana TRUSCA | Editor video Alex PINTICA | Responsabil Financiar Monica ISTRATE | Contabil si Consultant Fiscal Florina BAICU | Traduceri Ligia SOARE | Subtitrari Andrei HARABAGIU
CO-FINANTATORI, SPONSORI, PARTENERI
CO-FINANTATORI, SPONSORI, PARTENERI
Bucharest International Dance Film Festival, editia a VI-a este un proiect cultural organizat de Asociatia Tangaj Dance si co-finantat de Administratia Fondului Cultural National. Proiectul nu reprezinta in mod necesar pozitia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitatea beneficiarului finantarii.
Festivalul este sprijinit de Centrul National al Cinematografiei, Conceptual Lab by Theo Nissim, ADFR - Asociatia pentru Dezvoltarea Filmului Romanesc.
Partenerii festivalului sunt Institutul Francez (Cinema Elvira Popescu), Muzeul National al Taranului Roman (Cinema Muzeul Taranului), Centrul National al Dansului Bucuresti, LINOTIP – Centru Independent Coregrafic, Institutul Balassi, Mercato Kultur.
Vazut de Radio Guerrilla
Parteneri media: AaRC.ro, AREAL, Carturesti, Cinemap, COOPerativa Urbana, Cover Stories, Elle, Films in Frame, FilmSi, Glamour, Movienews, Munteanu Recomanda, Spotmedia, The Institute, Ziarul Metropolis, Zile si Nopti.
DESPRE
BUCHAREST INTERNATIONAL DANCE FILM FESTIVAL
DESPRE
BUCHAREST INTERNATIONAL DANCE FILM FESTIVAL
2015, cand coregrafa Simona Deaconescu si producatoarea de film Anamaria Antoci si-au unit fortele pentru a realiza singurul festival de film de dans din Romania.
BIDFF a fost fondat din dragoste de film si dans, cu dorinta de a promova artisti care se plaseaza intre genuri si de a prezenta opere cinematografice in care limbajul corporal spune povesti puternice. In fiecare an festivalul are o alta tema, care reflecta realitatile pe care le traim si chestioneaza viitorul corpului.
Programul festivalului consta in proiectii de film, expozitii si instalatii de arta vizuala, spectacole, concerte, prelegeri, ateliere si master class-uri. BIDFF are loc in cele mai populare locuri din Bucuresti, combinand sali de cinema, proiectii in aer liber (pe acoperisuri sau gradini urbane), teatre, galerii si muzee. Artisti importanti se alatura festivalului ca invitati si mentori, in timp ce o gama larga de teoreticieni, producatori de film si distribuitori, atat la nivel local cat si international, se conecteaza prin reteaua de activitati BIDFF.
Ne dorim sa conectam profesionisti din domeniul cultural, printr-o manifestare artistica in care hibridizarea devine un pilon important pentru inovatie. Coregrafi precum Chris Haring (AT), Sharon Fridman (ES), Florin Fieroiu (RO), se intalnesc cu regizorii Tomer Heymann (IS), Peter Schneider (SUA), se intalnesc cu specialisti ca Guy Cools (BE), Helena Jonsdottir (IL), Claudia Kappenberg (Marea Britanie), Andy Wood (Marea Britanie), se intalnesc cu producatorii de filme Ada Solomon (RO), Gullin Ustun (TK), se intalnesc cu artistii vizuali Claudia Hart (SUA), Alex Mirutziu (RO). Artisti emergenti se intalnesc cu artisti de consacrati printr-un program coerent de activitati care abordeaza critic si discursiv filmul de dans.
Pe de alta parte, vrem sa avem o perspectiva cat mai realista la nivel international, in ceea ce priveste mijloacele de productie ale unui film de dans, hot spot-urile creative si colaborarile din interiorul comunitatii din care facem parte. Astfel, din 2017, sub umbrela BIDFF, se dezvolta E X P A N D, o platforma conexa festivalului, prin care sustinem proiecte cinematografice internationale in dezvoltare si networking-ul intre industria filmului si dansului, prin invitati care sosesc din toate colturile lumii.
In 2020 BIDFF a fost nominalizat la Premiile AFCN pentru “Promovarea Cultutii Romane in Lume”, iar in 2016 coregrafa Simona Deaconescu primeste Premiul CNDB pentru “contributia adusa dansului contemporan din Romania prin organizarea festivalului”.
Pana in prezent, BIDFF a primit finantare din partea Administratiei Fondului Cultural National, Centrului National al Cinematografiei, ARCUB - Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucuresti si a fost sprijinit de Institutul Cultural Roman.
De-alungul tipmului, BIDFF a fost gazduit de Institutul Francez - Cinema Elvira Popescu, Centrul National al Dansului Bucuresti, Cinemateca Union, Muzeul Taranului Roman - Cinema Muzeul Taranului, Fabrica Gastropub, Apolo 111, LINOTIP - Centru Independent Coregrafic, Muzeul National de Arta Contemporana.
BIDFF a fost sprijinit de Expo Arte, Institutul Ballassi, Forumul Cultural Austriac, British Council, Ambasadele Israelului, Suediei si Islandei la Bucuresti, ADFR - Asociatia de Dezvoltare a Filmului Romanesc, Conceptual Lab by Theo Nissim.
Festivalul a primit sponsorizare in-kind de la Tiriac Auto, Crama Histria, Allira si DHL.
BIDFF este produs de TANGAJ COLLECTIVE (Asociatia Tangaj Dance).
Hello World este un proiect international prin care artisti din toata lumea prezinta cate o lucrare care le reprezinta cel mai bine viziunea pentru a o impartasi cu o comunitate globala. Speram ca va veti bucura de acest gest solidar al colegilor din toate colturile planetei. Mai multe detalii despre proiect precum si toate lucrarile prezentate pot fi gasite aici.