Joi, 2 SEPT, 18:30 – 20:00
LA CINÉMA ELVIRE POPESCO

11 productii cinematografice care exploreaza corpul in miscare ne vor antrena mintea si stimula imaginatia. Marvellous Worlds este un festin vizual din care fac parte experimente cinematografice, meditatii audio-vizuale, lumi futuriste, ritualuri performative si avataruri muzicale in orase virtuale. Aceste lumi de nerecunoscut chestioneaza paradigmele culturale existente ca niste realitati plutitoare, in care comunicarea devine sinestezica, iar limita dintre feerie si cosmar s-a sters complet.


WEAKNESS OF THE FLESH

6:16, 2021, USA
R: Kevin McGloughlin, Jacob Jonas
C: Jacob Jonas

Betonul, uscat, cimentat si blocat. Corpul, delicat. Cand mintea este stimulata, potentialul sistemului de aparare este dezvaluit. Panze goale si medii brute. Complexitatile naturii umane expuse. Puterea de intelegere isi urmeaza cursul natural. Normalitatea societatii nu ne poate inrobi. Mintea preseaza corpul. Mintea da curs carnii slabe. Un efect de revenire care continua. E o tentatie universala care se repeta in timp. Produs de Films.Dance.


DIVE

13:19, 2021, UK
R: Oscar Sansom
C: Sophie Laplane

Aflata in rezidenta la Scottish Ballet, coregrafa Sophie Laplane se aliaza cu James Bonas (The Crucible) si regizorul de film Oscar Sansom pentru a crea Dive, un scurtmetraj inspirat de artistul francez Yves Klein si ce a devenit cea mai faimoasa nuanta de albastru a lumii. Asteptati-va la o coregrafie ciudata, specifica lui Laplane, imperecheata cu vizualuri frapante in acest festin in tonuri de albastru.


FIBONACCI

8:13, 2020, CZ
R: Tomáš Hubáček
C: Marie Gourdain

O turma umana curge prin campurile ondulate. Un vanator orb ii taie calea. Un film de dans despre mediu sau o meditatie audiovizuala asupra sirului lui Fibonacci in peisagistica, comportamentul de turma, structura de film si muzica.


STILL LIFE - TABEO

5:00, 2021, AUS
R: Ryan Renshaw
C: Jack Lister

Tabeo face parte, alaturi de Interitus si Vanitas, din tripticul Still Life, inspirat din versiunea scenica. Cele trei filme sunt rezultatul unei colaborari de 12 luni, impuse de COVID, dintre Australasian Dance Collective si Kiosk Film.


ALL, OR NOTHING AT ALL

7:42, 2019, DK/NL
R: Margit Lukács, Persijn Broersen
C: Prakesh Baksii

Pe strazile unei versiuni digitale, dezertate si distorsionate, ale orasului danez Viborg, sapte avataruri identice prezinta o coregrafie bazata pe muzicalul West Side Story, in timp ce canta All, or Nothing at All - initial cantat de Frank Sinatra si reinterpretat de cantareata daneza Nina Vadshølt.


D3C05

3:42, 2021, USA
R: Blaze Gonzalez, Hannah Gaengler
C: Liony Garcia

La apogeul miscarii Art Deco, arhitectura din Miami a fost larg recunoscuta pentru inovatiile sale tehnologice - aceste structuri au generat un sentiment international de emotie si futurism optimist. Pana in prezent, Miami are una dintre cele mai mari concentratii de Art Deco din lume. D3C05 prevede arhitectura Art Deco din Miami intr-o lume latinx post-umana. Reinterpretand viitorul in care structurile de putere s-au schimbat si latinx e paradigma culturala dominanta. Dialectele latine, argoul, referintele istorice si balbaitul digital se combina intr-un limbaj digital speculativ al viitorului. Filmul preia ideea de futurism optimist si reimagineaza conceptul in cadrul unui spatiu digital, unde limitele dintre om, natura si obiect se intalnesc; o lume in care domnesc comunicarea sinestezica si ritualurile performative.


BEAST

10:43, 2021, CAN
R: Benjamin Nicolas

E ajunul Craciunului si Martin conduce clienti in vehiculul lui cand, brusc, fara niciun avertisment, corpul lui incepe sa faca miscari necontrolate.


INSOMNIA

4:25, 2021, UK
R: Emilia Izquierdo

Insomnia: Nopti violente exploreaza evenimentele violente asa cum sunt ele experimentate in starea de insomnie, prin dans si miscari corporale. Folosind animatii desenate de mana si materiale de arhiva, acesta ne transporta intr-un labirint al fortelor antice care se lupta cu opresiunea prin dans si intalniri cosmice.


COLOR ME

6:37, 2020, DK
R: Martin de Thurah

Cateodata te regasesti pe un drum intunecat intr-o vale neagra, adanca. E greu sa te orientezi. Iti aduci aminte vag cine esti, dar e greu sa intelegi totul, trebuie sa te asezi si sa devii una cu pamantul. Toti avem un intuneric in noi. O usa catre un loc straniu, unde lumea se destrama si devine de nerecunoscut. O realitate plutitoare, aproape de vis. Cum raspundem atunci cand trebuie sa ne confruntam propriile frici si mortalitatea, si cum e posibil sa gasim liniste in lumea cosmarurilor noastre?


YOUR COFFEE, PLEASE

3:13, 2021, RU
R: Irina Kononova

Cafeaua se scurge de pe brat in paharul de unica folosinta. Aduce aminte de sangele din vene. Zambetul apare si dispare de pe fata fetei. Trebuie sa zambeasca indiferent de starea de spirit. Demonii interiori incep sa iasa la suprafata. Se comporta ca un animal salbatic sau o creatura fara forma. Un tipat mut ii paraseste gura. Mainile i se transforma in aripi, la fel cum i se transforma si corpul. Are o singura dorinta, aceea de a distruge totul in jurul ei si de a fugi cat mai departe posibil. Brusc, fata se trezeste in spatele barului din cafenea, la locul sau obisnuit de munca. Tanara barista intelege ca a mers mult prea adanc in sine. Se inveseleste si continua sa faca ce nu necesita un prea mare efort: sa faca cafea si sa zambeasca oamenilor.


GHOSTS AND ALL

9:11, 2021, JP
R: Ayano Yokoyama

Unde e anima? Unde se duce? In iulie 2020, am filmat o lucrare video de dans intr-un teatru gol, in timp ce multe spectacole au fost anulate. Singura in sala, ma gandeam la toate spectacolele din intreaga lume care au fost anulate. Nu numai de dans, ci si in alte forme de arta, si am simtit ca exista un fel de anima, separat de oamenii insisi, si in timp ce priveam echipamentul si spatiul neutilizate, am simtit ca este mai linistit decat de obicei. Sunt atat de multe lucruri pe care le putem vedea, dar nu le vedem. Poate a fost din cauza ca nu am mai dansat sub lumini de mult timp atunci cand am filmat, dar corpul meu era infierbantat, iar mintea, imprastiata. Mereu ma gandesc ca corpul meu poate avea grija de el insusi. Mi-as dori sa pot dansa chiar si dupa ce voi muri.


De ce să nu fim vulgari - Red-Cor Still (3).png

Why Shouldn’t We Be Vulgar?

5:36, 2021, RO
R: Corina Andrian (Red-Cor)

Totul e vulgar. De ce ti-e rusine? Sa-ti urmezi visul e vulgar. E ceva ce nu putem controla. E carnal. Vrei sa faci dragoste cu el. Dar in schimb te fute. Te ia dracu'. Si totusi il urmezi ca o molie care se duce orbeste dupa lumina. E ceva primitiv si are o forta si o energie in el, o teama pe care nu o mai experimentezi decat in sex. Cine e suparat pe mine pentru ca sunt ceea ce sunt? Sunt obscena, am probleme cu legea. Sunt profana, am probleme cu Dumnezeu. Sunt vulgara, am probleme cu mama. Sunt o problema sofisticata. A fi constient de propria vulgaritate te ridica deasupra vulgarului. Sunt in viata. Tu?