6 SEPT, 21:00 – 22:30
CINÉMA ELVIRE POPESCO

Cand devine dansul un mijloc de rezistenta? Cand se transforma intr-o meditatie asupra schimbarilor pe care timpul le imprima corpurilor noastre? Cum tratam cu umor un subiect atat de controversat precum obiectificarea corpului femeii? Care este relatia dintre putere si intimitate? Cele opt filme scurte din ultima seara a BIDFF prezinta dansul si corpul ca modalitati instabile sau unificatoare.


The Embrace of the Valkyries

16:29, 2019, CAN
R: Alan Lake
C: Alan Lake

In The Embrace of the Valkyries, Alan Lake continua epopeea simbolica inceputa cu Ravages. Printr-o variatie de solouri gandite special pentru colaboratorii sai, el avanseaza nu pe teritoriile sale intime, ci pe cele ale interpretilor. Acest al doilea film prezinta, printr-o abordare multidisciplinara care combina dansul cu artele vizuale si cinemaul, o serie de portrete care dezvaluie aspectele schimbatoare ale trairilor lor interioare. Povestile si fanteziile sunt extrapolate in afara experientei umane, imbogatind astfel limbajul si mitologia propuse de Lake.


The-Gods-of-Tiny-Things_Still-1.jpg

The Gods of Tiny Things

5:22, 2019, AUS
R: Deborah Kelly

The Gods of Tiny Things gandeste poetic si urgent multimea de amenintari valabile asupra vietii; mutarea la dreapta a politicii universale, victimele colonialismului, catastrofa climatica, imoralitatea umana; si in contrast, dinamicele si caleidoscopicele placeri si dorinte ale vietii insasi, la toate nivelurile, in toata fertilitatea sa roditoare, galopanta, infocata, galagioasa. Dansam la sfarsitul timpului.


Canning Town

10:27, 2020, UK
R: Fabiola Santana, Will Dickie
C: Fabiola Santana, Will Dickie

Canning Town e un film de dans filmat la lumina lampilor stradale, surprinzand peisajul urban dezolant care curand va disparea. Preturile caselor continua sa creasca si dezvoltatorii din Londra de Est le uzurpa constant din toate partile. Fabiola Santana si mama sa Leah s-au mutat din Portugalia in Canning Town in 2008. In 2018 s-au mutat din nou. Filmul onoreaza acei zece ani printr-un dans cu fortele unirii si ale separarii – intre doi indragostiti, o mama si fiica, o tara si continentul ei.


Escape

14:14, 2019, CL
R: Heidi Duckler
C: Heidi Duckler

In noiembrie 2019, Heidi Duckler Dance a luat parte la programele internationale organizate de Centro de Experimentación Escénica in Valvidia si de LOFT International Dance Festival in Concepción, Chile. Compania a ajuns in tara in mijlocul unor proteste majore alimentate de cresterea costului de trai si inegalitatea predominanta in Chile. In ciuda fricii de violenta si a sentimentelor de trauma cu radacini in vremea dictaturii crescande, festivalurile nu s-au oprit.
Duckler, afectata de proteste, a decis sa creeze un film numit ESCAPE cu dansatorii HDD Tess Hewlett, Ryan Walker Page si Himerria Wortham alaturi de cineastul chilean Felipe Díaz Galarce si dEUSeXmACHINA Films pentru a dezvolta o lucrare de impact care sa puna experienta chileana in directa legatura cu cea americana.
Echipa a calatorit si filmat in Valdivia, Concepción si Los Ángeles, Chile, ascultand povestile localnicilor, folosind dansul ca pe un mijloc de expresie si rezistenta. Acum, cand cruzimea politiei din America a generat o noua criza mondiala, temele legate de frica, cresterea inegalitatii si conducerea nestatornica se simt mai relevante ca oricand si sunt explorate prin aceasta experienta cinematografica.


Correspondance (Contact)

9:09, 2019, UK / CH
R: Murat Adash
C: Murat Adash

Un exercitiu in depasirea pragurilor, doi interpreti se misca prin si sunt miscati de imprejurarile lor in mod constant, declansati printr-un du-te-vino comun in timp ce se intalnesc printr-o maniera co-constitutiva. Simultan cu interactiunea, coregrafia se desfasoara ca un proces incurcat al devenirii unuia cu celalalt. Prin procesele de acordaj, corespondenta, contaminare si contact, interpretii traseaza calitatile fortei si respiratiei in vibratii – reorganizand, schimband forma si cercetand limitele modelelor unei posibile noi deveniri. Experimentand cu variate morfologii ale co-prezentei, Correspondance (Contact) stabileste o intalnire a unui camp al relatiilor intr-un camp de rezonanta impartasit, afectiv reciproc.


Men_Still-2.jpg

Men

4:26, 2020, FI
R: Hanna Brotherus
C: Hanna Brotherus

Un grup de barbati din diferite medii, cu varste cuprinse intre 12 si 85 de ani, cunosc puterea si intimitatea atingerii. Ce inseamna sa fii barbat si sa te conectezi cu alti barbati?


Lazarus

8:34, 2020, USA / SP
R: Tuixén Benet
C: Tuixén Benet, Àngela Boix

Folosindu-se de dialogul dintre miscare si decor, Lazarus reflecta asupra obiectificarii corpului feminin in film. Faimosul citat din Edgar Allan Poe, „moartea unei femei frumoase e, fara indoiala, cel mai poetic subiect din lume”, declanseaza o succesiune de caderi si redresari care se sustrag poeticului prin insasi incercarea disperata de a-l gasi.


SHE/I

7:15, 2020, USA
R: Shaun Clarke
C: John Lam

O meditatie asupra corpului omenesc, a identitatii si miscarii.