caida libre - free fall
10 SEPT | 19:30 - 20:30
Centrul National al Dansului Bucuresti - Sala Stere Popescu
Bvd. Marasesti, nr. 80-82
SOLD OUT
un spectacol al companiei de dans Sharon Fridman din Spania
asistent coregraf: Arthur Bernard-Bazin si Carlos Fernández
dansatori: Juan Carlos Toledo, Richard Martin, Melania Olcina, Tania Garrido, Lucia Montes
dramaturg: Antonio Ramírez-Stabivo
muzica originala: Luis Miguel Cobo
scenografie si design grafic: oficina 4play
light design: Sergio García Domínguez
compozitie video: Damián Varela, Eva Viera
manager turneu: Nacho Azagra
Spectacolul care l-a consacrat pe Sharon Fridman exploreaza o caracteristica esentiala a firii umane: supravietuirea. Sharon cauta sa exploreze felul in care grupurile se formeaza pentru a crea suport, o retea fizica si emotionala, care ne permite sa ne lasam purtati intr-o cadere in gol si apoi sa ne ridicam. Aceasta intentie apare ca un rezultat al nevoii de a gasi un spatiu dedicat libertatii fiecarui individ dintr-un grup.
Supravietuirea noastra tine de verticalitate: a te ridica dupa ce ai cazut face parte dintr-un ciclu infinit, pe care il repetam in fiecare zi. Chiar daca suntem cu totii participanti la aceasta dinamica asimetrica, fiecare dintre noi o simte unica si netransferabila. Scufundati in interiorul grupului, incercam mereu sa-i gasim sensul si libertatea, experimentand daca este cu adevarat posibil sa cadem in gol.
Ne-am intrebat cum poate un grup sa faciliteze aceasta cadere, folosind-o ca pe o sursa de incurajare si sprijin, astfel incat fiecare sa se simta liber, sa se simta bine in propria piele si sa continue pe traseul pe care l-a inceput. Este la fel ca atunci cand o oaza de apa linistita nu plonjeaza intr-o cascada pana cand nu este propulsata de curenti.
PREMII:
Cel mai bun spectacol de dans in cadrul festivalurilor Feria Internacional de Teatro y Danza Huesca si galei Premios MAX Madrid.
ESSENTIAL DANCE
Metoda lui Sharon Fridman se bazeaza pe cateva elemente cheie: necesitate, spontaneitate naturala, verticalitate, cadere, impuls si contact. Ultimele sale creatii au generat, intr-un mod natural, o sistematizare a limbajului sau de miscare. Contactul, vazut ca o filozofie existentiala care implica o relatie constienta nu numai cu alte persoane, dar si cu lumea materiala si elementele, reprezinta piatra de temelie a metodei sale. Sharon ne ofera o posibilitate de a explora o relatie complexa si delicata care este generata de apropierea si departarea corpurilor, explorand limitele instabilitatii. Miscarea naturala este materialul brut folosit in compozitiile sale. Acest material poate fi gasit in miscarea dezbracata de artificii si atitudine, cu scopul de a gasi adevarata virtuozitate, un mod de a dansa care provine din conexiunea intima a artistului cu materialul pe care il incorporeaza. Cele mai recente proiecte ale sale scot la lumina explorarea unui infinit repertoriu de miscari generate de caderea corpului si de reticenta de a abandona starea verticala. Caderea devine un punct de pornire inepuizabil de la care mai multe directii compozitionale pot fi trasate.