SÂMBĂTĂ, 10 SEPT, de la 20:30
LA CINÉMA Elvire Popesco

Ultima proiecție de scurtmetraje invită spectatorii într-un univers senzorial care topește limitele corporale. Hip Zones împletește realitatea cu ficțiunea și dizolvă corpul într-o lavă a propriilor frici, dorințe si gânduri. Cele cinci scurtmetraje, prezentate la Cinema Elvire Popesco, explorează memoria corporală prin reimaginarea unor noi forme de mișcare, experiențe sinestezice și recontextualizări necesare. Împreună formează un corp-burete, un organism puternic marcat de timp, în care experimentul din trecut devine o zonă hip de astăzi. 


SHELLS

8:49, 2022, CZ
R: Marie Magdalena Kochová
C: Jarek Lambor

Liftul azilului de bătrâni se transformă într-o scenă în timp ce bătrânul dansator își explorează limitele propriului corp și memorii și trecerea timpului. Prins între patru pereți, el trebuie să se confrunte cu neputința propriei carapace slăbite. Cu Jan Minařík, solist al Teatrului Pina Bausch și cel mai mare dansator ceh al secolului XX.


NEON PHANTOM

19:59, 2021, BR
R: Leonardo Martinelli
C: Soraya Bastos

João este un curier care visează să aibă o motocicletă. I s-a spus că totul va fi ca într-un film muzical.


SAUNA

4:19, 2021, CH
R: Anna Lena Spring, Lara Perren

Ava intră pentru prima dată în Saună. Este copleșită de nuditate, propriile gânduri și vâlva corporală. Ceilalți vizitatori își văd fiecare de treaba lui. Odată ce temperatura crește, Ava începe să se relaxeze. În cele din urmă, se topește și se dizolvă într-un delir complet.


NICHOLAS BROTHERS: STORMY WEATHER

20:13, 2022, US
R: Michael Shevloff, Paul Crowder

În anii 1940, virtuozul cuplu de step Nicholas Brothers a interpretat o coregrafie atât de frumoasă, atletică și inovativă încât a prefigurat dansul hip-hop cu trei decenii înainte de apariție. Dansatorii contemporani Les Twins, inspirați de povestea lor, scot această coregrafie emblematică la lumină, creând o reîncarnare modernă a originalului inovator.


SOAP

17:26, 2021, TW
R: Ting-tong Chang, Hsuan-kang Tsai

În acest proiect, Ting-tong Chang utilizează un exemplu de fake news care a circulat în timpul Primului Război Mondial, „Kadaververwertungsanstalt” (în traducere, fabrica în care se folosesc cadavre). Este vorba despre un zvon răspândit în mod deliberat de serviciile britanice de intelligence. Cu ajutorul mass-media, ei au fabricat și răspândit o poveste conform căreia germanii au construit o fabrică secretă în inima unei păduri, unde transformau cadavre în săpun pentru uzul armatei atunci când resursele erau limitate. Alături de ilustrații, rapoartele fabricate combinau teoria conspirației și prejudecățile deja existente față de Germania, pentru a facilita o schimbare a opiniei publice britanice în sprijinul războiului.

Folosind această poveste ca punct de plecare, Chang și-a construit propria fabrică fictivă de prelucrare a săpunului, care servește și ca centru de producție a informațiilor, transformând săpunul într-o metaforă tangibilă a informației.