Sâmbătă, 10 SEPT, de la 18:30
lA Cinema Muzeul Țăranului

Al treilea calup competițional al BIDFF regăsește corpul în locuri și poziții provocatoare, într-o mișcare contraintuitivă în raport cu spațiul pe care-l ocupă. Protagoniștii acestor producții cinematografice lovesc în sau se lovesc de tabuuri sociale în Olanda, ocupă teatre abandonate din Panama sau refuză să părăsească forțat domiciliul în UK. În Ectopic Zones lumea este văzută ca o juxtapunere de formă, lumină, culoare și mișcare, generând constant disocieri de sens captivante. 


THE WALL

14:34, 2020, UA
R: Vladyslav Detiuchenko
C: Vladyslav Detiuchenko

Zidul Berlinului este un simbol al totalitarismului, separării sociale și restrângerii. Prin urmare, căderea zidului poate fi văzută ca un simbol al libertății și drepturilor omului. The Wall se folosește de limbajul corpului pentru a-și arăta propria viziune asupra libertății, iubirii, individualității și libertății dincolo de granițe.


FIST

13:01, 2022, NL
R: Thomas Bos
C: Erik Bos

Patrick este furios și vrea să distrugă totul în jurul lui. Când urmează cu forța un curs de management al furiei, întâlnește alți oameni nervoși din diferite background-uri. Un terapeut dornic de experimentat încearcă să îi scape de energia brutală prin dans. Poate Patrick să găsească o modalitate de a-și direcționa energia violentă către ceva care este valoros pentru el, poate chiar merituos pentru ceilalți?


VARIEDADES

12:28, 2021, PA
R: Marlyn Attie, Mauro Colombo
C: Marlyn Attie

Cinci corpuri explorează rămășițele unui teatru abandonat, construit la începutul secolului XX în inima Americii Latine. Teatrul Variedades, cândva o bijuterie culturală, dăinuie acum camuflat în fața celei mai aglomerate străzi din orașul Panama. Odată menit unor spectacole remarcabile, a devenit peste decenii cinematograf, mai târziu unul destinat pornografiei, până când a fost uitat. Puțini localnici știu despre istoria și starea sa actuală, însă curiozitatea a ajutat-o pe coregrafa Marlyn Attie să redescopere spațiile neobișnuite ale acestui teatru alături de dansatorii și colaboratorii săi. 


HANGING ON

10:20, 2021, UK
R: Alfie Barker

O docu-dramă care evidențiază puterea comuniunii într-un cartier care se solidarizează în fața evacuării.


AG:AU

3:13, 2021, UK
R: Alex Cantouris

Doi tineri dumnezei pornesc într-o călătorie pentru a crea o lume nouă. Filmul a fost filmat pe o singură rolă de film Super 8mm, cu tăieturi direct din cameră și fără post-producție.


ABYSS

13:26, 2022, DK
R: Google’s Image Recognition AI, Jeppe Lange
NOTĂ: Filmul nu este recomandat spectatorilor minori și celor cu epilepsie.

Abyss este o înlănțuire de 10.000 de imagini găsite prin funcția de Reverse Image Search a celor de la Google. Evoluția vizuală se bazează pe dezacordurile care apar atunci când inteligența artificială încearcă să înțeleagă conținutul imaginii. Acesteia nu-i pasă de dimensiune, emoții sau context, ci e interesată numai de modele, culori și corelații.

Privim un haos primordial înainte de crearea unei conștiințe artificiale.

Iar conștiința care se trezește la viață se uită înapoi la noi ca la o simplă specie.