Vineri, 9 SEPT, de la 15:00
lA CENTRUL NAȚIONAL AL DANSULUI BUCUREȘTI

*Participarea la conferință este gratuită, iar rezervarea locurilor se face prin completarea formularului alăturat. Evenimentul se va desfășura în limba engleză.


Despre conferință

Filmul de dans s-a născut din nevoia de a explora corpul prin intermediul cinematografiei. Însă, de la primele filme de dans până în prezent, o astfel de producție a rămas încadrată într-o zonă de nișă foarte slab finanțată. 

Scenariul unui film de dans este în sine un produs hibrid, care combină elemente specifice unei producții cinematografice cu elemente care țin de structurarea unei lucrări performative, adesea denumite scores. De multe ori, dialogul se poartă între mișcări, atmosfere și dinamici, deschizând calea explorării unor lumi în care concretul este înlocuit cu abstractul, straniul sau senzorialul. De la rescrierea constantă a unui scenariu, ca urmare a unui laborator de creație mereu în transformare, la realizarea unui story board, la găsirea celor mai potriviți colaboratori, o producție de film de dans este atipică atât pentru artele performative, cât și pentru film. 

Dată fiind această realitate, a realiza un film de dans este un proces de durată, provocator atât pentru artiști, cât și pentru echipele de producție care-l dezvoltă. 

Simona Deaconescu, directoarea artistică a BIDFF, coregrafă și regizoare, precum și artistă asociată a CNDB - Centrului Național al Dansului București în 2022, intră în dialog cu Anda Ionescu, producătoare de film. Pornind de la ultima producție la care au lucrat împreună, cele două își vor deschide laboratorul, trecând publicul printr-un posibil model de a realiza un film de dans în România. Structurată ca un studiu de caz, conferința este o discuție practică despre ultimul film de dans la care cele două invitate au lucrat împreună, pe baza unui material care s-a dezvoltat în cadrul unei rezidențe de cercetare pe care Simona Deaconescu a avut-o la CNDB, în vara anului 2022, alături de patru dansatori cu vârste între 9 și 12 ani.


Despre Simona Deaconescu (RO)

Lucrând interdisciplinar, la granița dintre spectacol, instalație și film, Simona Deaconescu examinează constructe sociale și istorii marginale care ne influențează viața. Aproape toate lucrările sale se plasează pe un teritoriu incert, între realitate și fantezie, documentar și ficțiune, trecut și viitor, explorând atmosfere stranii cu umor și ironie.

A terminat studiile de licență și master la catedra de coregrafie a Universității Naționale de Teatru și Film din București, precum și studiile de licență regie film la catedra Universității Media. A primit bursa danceWEB la Viena (2014), Premiul Centrului Național al Dansului București (2016) și a fost nominalizată ca Artistă Aerowaves în 2018 și 2022. 

În ultimii ani, a fost artistă rezidentă în proiectele europene Moving Digits și Biofriction, precum și în cadrul Dance Research NRW. În 2022, devine Forecast Mentee, sub mentoratul coregrafei franceze Mathilde Monnier și Artistă asociată CNDB - Centrul Național al Dansului București. Creațiile sale au fost selectate și prezentate pe scene de dans și teatru, cinematografe, galerii, muzee și situri arhitecturale, ajungând la publicul din Europa, America de Nord și, mai recent, Africa. 

În 2014, a fondat Tangaj Collective, iar din 2015 este co-fondatoare și directoare artistică a Bucharest International Dance Film Festival.

Pentru mai multe informații despre lucrările sale, vă invităm să consultați www.tangajdance.com.


Despre Anda Ionescu (RO)

Cu un background în comunicare și experiență profesională în România și în Danemarca, Anda Ionescu a activat în ultimii 7 ani în domeniul producției de film și al management-ului cultural.

În prezent, Anda Ionescu este producător de film și partener asociat în cadrul companiei de producție Tangaj Production, prin care a produs documentarul “Noi împotriva noastră”, debutul în lungmetraj documentar al Andrei Tarara și cel de-al doilea lungmetraj al lui Bogdan Theodor Olteanu - “Mia își ratează răzbunarea”. Anda Ionescu a produs recent și cel de-al treilea documentar al lui Andrei Dăscălescu, “Holy Father” prin intermediul Filmlab, în coproducție cu HBO Europe și este producător delegat pentru lungmetrajul de debut al Ruxandrei Ghițescu, “Otto Barbarul”- o coproducție România - Belgia, realizat într-o colaborare de lungă durată cu Alien Film. 

Producătoarea este activă în industria cinematografică pe plan internațional, fiind parte din platforme renumite precum EAVE (European Audiovisual Entrepreneurs) Producers Workshop (2022), Emerging Producers (2021), Berlinale Talents (2021), EAVE + (2020), EAVE Ties That Bind (2019) și este membru în cadrul EWA (European Women’s Audiovisual Network) și European Producers Club.

Pentru mai multe informații despre lucrările sale, vă invităm să consultați www.tangajdance.com.